Waarom zou je op je huid smeren, wat je niet kunt eten? Dat vroeg ik (Jeanine - oprichter van INDISHA) me af toen ik me begin van deze eeuw verdiepte in de ingrediëntenlijstjes van cosmetica. Een groot deel komt namelijk in je lichaam terecht en van veel van die ingrediënten worden je lichaam en huid echt niet blij.

Ik switchte naar puur, luxueus en effectief. Geen synthetische conservering als parabenen of phenoxyethanol, geen petrochemische of andere twijfelachtige ingrediënten, wel biologische ingrediënten en ingrediënten uit de ongerepte natuur. Hoogwaardige cosmetica met de kracht van planten en fruit, vervaardigd met state of the art technologie. 

 Zoektocht naar mooie pure merken die werken

Het bleek niet makkelijk deze merken te vinden. Als dit voor mij gold, zou dit zeker voor vele andere mensen zoals ik gelden - drukke baan, weinig tijd, bewust, in voor biologisch, maar dan wel mooie luxueuze producten die werken-.

Ik vind het bovendien leuk om de ingrediëntenlijst van vele producten uit te pluizen, om te checken of een product echt puur is, maar dat is een tik van mij, waar normaliter bijna niemand tijd voor of zin in heeft.  Omdat ik iedereen gezonde, mooie biologische cosmetica producten gun, maar de zoektocht die ik voor ieder product had gedaan wilde besparen, liet ik mijn werk als succesvol zelfstandig marketing specialist achter me. En creëerde met INDISHA, pure cosmetics & co een gastvrije, warme plek met de mooiste en meest pure cosmetica producten ter wereld. 21 maart 2011 openden we onze deuren. Online & offline.

Wat is puur voor INDISHA?

  • Vrij van schadelijke ingrediënten voor mens en milieu
  • Een zo hoog mogelijk percentage biologische ingrediënten of ingrediënten uit de ongerepte natuur.
  • Dierproefvrij (uiteraard!)
  • Waar relevant en mogelijk fair trade.
  • Duurzame verpakkingsmaterialen.

Wij checken alle ingrediënten van producten. Pas als wij er 100 procent van overtuigd zijn dat een product echt puur is, nemen we het op in ons assortiment.

Gerecycled en sociaal opvulmateriaal

Voor de vulling van onze pakketjes, gebruiken we oude kranten. Deze worden door enthousiaste mensen met een verstandelijke beperking in Ipse de Bruggen tot opvulmateriaal gesnipperd. 

Wat maakt INDISHA uniek?

   

  • Van maart 2011 tot en met mei 2022 hebben we een fysieke winkel, salon en webshop gecombineerd. Onze professionals - alle geschoold als schoonheidsspecialiste, pedicure, sugaring specialist, manicure, visagist of masseuse - hebben in de salon honderden mensen met de producten in ons assortiment behandeld. En vele klanten in de fysieke winkel geholpen om precies dat product te vinden dat bij de klant past. Vanaf juni 2022 zijn we webshop only. Maar de ervaring vanuit salon en fysieke winkel blijft. 
  • Het puurste cosmetica assortiment van Nederland en misschien wel van Europa. Met merken die je niet in iedere winkel tegenkomt. Wij zijn echt heel streng als het op puurheid van merken aankomt. En hebben bewust gekozen voor sophisticated biologische gezicht-, huid- en haarverzorgingsmerken die geheel zonder synthetische conserveringsmiddelen werken. Maar wel super effectief en -heel belangrijk- houdbaar zijn! Er zijn niet veel merken die dit kunnen. De merken die wij hebben zijn dan ook ontwikkeld door hele knappe koppen.
  • Pure merken die wel synthetische conservering gebruiken, zijn voor ons een stapje terug. Ook al hebben ze een biologisch keurmerk. Omdat er merken zijn die het beter kunnen.
  • Eigenaresse Jeanine vindt het heerlijk om in wetenschappelijke literatuur te duiken om uit te zoeken in hoeverre een ingredient puur is of niet.

    Merken die verder gaan dan keurmerken eisen

    Merken met een biologisch keurmerk mogen nog tot vijf procent synthetische conservering bevatten. Omdat het ontzettend moeilijk is een puur, effectief en houdbaar product te maken zonder deze conservering. Een aantal knappe koppen is dit echter gelukt. Dit zijn niet de eerste de beste. Dr Alkaitis bijvoorbeeld heeft met vier Nobelprijs winnaars gewerkt voordat hij zijn cosmetica lijn startte (in Nederland nu verkocht onder de naam Abloom).       

    De merken in ons assortiment zijn meestal strenger dan de eisen die biologische keurmerken stellen. Ze hebben niet altijd een biologisch keurmerk, omdat ze die niet streng genoeg vinden! Maar gebruiken wel biologisch gecertificeerde ingrediënten. 

    Gepassioneerde merken met een verhaal

    Annee de Mamiel  

    Veel van de merken in ons assortiment zijn ontstaan vanuit de zoektocht van mensen naar pure producten die ze niet konden vinden. En daarom maar zelf (met een team van experts) zijn gaan ontwikkelen. Met een enorme drive en passie. Dat lees je in de verhalen achter de merken

    Welk merk past bij jou?

    Nieuwsgierig welk merk huidverzorging bij jou past? En welke producten van dit merk? Klik hier voor de huidanalyse test en krijg een advies op maat. Op basis van je huidtype, leeftijd en persoonlijke voorkeuren wordt de beste fit voor jou bepaald.

    In de pers

    Als pionier op het gebied van het ontdekken en introduceren van echt pure cosmetica merken in de markt, wordt Jeanine vaak gevraagd input te leveren voor artikelen in o.a VOGUE Nederland, JAN, Marie Claire. 

    Punten Sparen

    Met INDISHA's Pure Beauty Points spaar je voor waardevouchers, die korting geven op je aankopen. Bij iedere aankoop, review of een vriend of vriendin enthousiast maken over INDISHA krijg je punten. Meedoen kost niets. Klik hier voor meer info.

      Nieuwe pure producten

      Een groot deel van ons assortiment ontstaat door eigen behoefte of vragen van klanten in de webshop, conceptstore of salon. 

      • Toen Jeanine INDISHA startte waren haar twee dochters 2 en 4 jaar oud. En vonden het heerlijk om te tutten. Mama ging op zoek naar veilige, gezonde speel make up.
      • Voor haar zonvakanties wilde Jeanine pure zonnebrand zonder synthetische filters, maar niet met die vreselijke witte waas. Dus ging ze op zoek naar alternatieven.
      • Omdat een bedrijf opzetten, naast een gezin veel tijd kost had Jeanine geen tijd meer om regelmatig bij de pure kapper haar haar te laten kleuren. En zocht ze net zolang totdat ze een goed alternatief voor thuis kleuren vond. 
      • Veel klanten vragen naar een dagcrème met zonbescherming. Ook daarvoor gingen we op zoek. 
      • Bij de cosmetische acupunctuur behandelingen hoorde een pure passende lijn vanuit TCM ontwikkeld. Die vonden we in deMamiel.

      Heb je zelf een vraag of een merk waarvan je vindt dat het niet in ons assortiment mag ontbreken? Laat het weten!

      Leuk om te weten

      • INDISHA is een samenvoeging van de namen van de dochters Indiara en Aïsha van oprichter Jeanine. Jeanine hoopte bij de start van INDISHA (2011) dat tegen de tijd dat haar dochters zelf cosmetica producten zouden kopen het heel normaal is dat deze puur zijn, zonder allerlei twijfelachtige ingrediënten.
      • Inmiddels zijn Jeanine's dochters 15 en 17 jaar oud. En willen zelf niets anders dan puur op hun huid. In Nederland begint pure cosmetica inmiddels ook steeds meer ingeburgerd te raken.
      • Oprichter/eigenaar Jeanine is haar werkende carrière in 1998 begonnen als marketeer bij L'Oreal in Nederland en Parijs. En heeft later als interim marketeer bij o.a. Nivea en Labello gewerkt. Dit was voordat ze de wist welke twijfelachtige ingrediënten in veel cosmetica producten gebruikt worden.