Mijn winkelmandje

Sluit

Over INDISHA

Waarom zou je op je huid smeren, wat je niet kunt eten? Dat vroeg ik (Jeanine - oprichter van INDISHA - links op de foto) me af toen ik me begin  van deze eeuw verdiepte in de ingrediëntenlijstjes van cosmetica. Een groot deel komt namelijk in je lichaam terecht en van veel van die ingrediënten wordt je lichaam en huid echt niet blij. Ik switchte naar puur, mooi en effectief. Geen synthetische conservering als parabenen of phenoxy ethanol, geen petrochemische of andere twijfelachtige ingrediënten, wel biologische ingrediënten en ingrediënten uit de ongerepte natuur.

Zoektocht naar mooie pure merken die werken

Het bleek niet makkelijk deze merken te vinden. Als dit voor mij gold, zou dit zeker voor vele andere mensen zoals ik gelden - drukke baan, weinig tijd, bewust, in voor biologisch, maar dan wel mooie luxueuze producten die werken-. Ik vind het bovendien leuk om de ingrediëntenlijst van vele producten uit te pluizen, om te checken of een product echt puur is, maar dat is een tik van mij, waar normaliter bijna niemand tijd voor of zin in heeft.  Omdat ik iedereen gezonde, mooie biologische cosmetica producten gun, maar de zoektocht die ik voor ieder product had gedaan wilde besparen, liet ik mijn werk als succesvol zelfstandig marketing specialist achter me. En creëerde met INDISHA, pure cosmetics & co een gastvrije, warme plek met de mooiste en meest pure cosmetica producten ter wereld. 21 maart 2011 openden we onze deuren. Online & offline

Wat is puur voor INDISHA?

  • Vrij van schadelijke ingrediënten voor mens en milieu
  • Een zo hoog mogelijk percentage biologische ingrediënten of ingrediënten uit de ongerepte natuur.
  • Dierproefvrij (uiteraard!)
  • Waar relevant en mogelijk fair trade.
  • Duurzame verpakkingsmaterialen.

Wij checken alle ingrediënten van producten. Pas als wij er 100 procent van overtuigd zijn dat een product echt puur is, nemen we het op in ons assortiment.

Wat maakt INDISHA uniek?

   

  • De combinatie van fysieke winkel met salon en webshop. Onze professionals - alle geschoold als schoonheidsspecialiste, pedicure, sugaring specialist, manicure, visagist of masseuse - werken in de salon dagelijks met de producten in ons assortiment. En helpen vele klanten in de winkel om precies dat product te vinden dat bij de klant past.
  • Het puurste cosmetica assortiment van Nederland. Wij zijn echt heel streng als het op puurheid van merken aankomt. Zolang er bijvoorbeeld mooie, effectieve en houdbare pure gelaatverzorgings- of haarkleurings merken zijn die geheel zonder synthetische conservering gemaakt worden, kiezen we niet voor biologische, pure merken die dit wel doen. Ook al hebben ze een keurmerk. Eigenaresse Jeanine vindt het heerlijk om in wetenschappelijke literatuur te duiken om uit te zoeken in hoeverre een ingredient puur is of niet.
  • Naast pure cosmetica, een aanvullend assortiment rondom het thema 'mooi van binnen, mooi van buiten'.

Merken die verder gaan dan keurmerken eisen

Merken met een biologisch keurmerk mogen nog tot vijf procent synthetische conservering bevatten. Omdat het ontzettend moeilijk is een puur, effectief en houdbaar product te maken zonder deze conservering. Een aantal knappe koppen is dit echter gelukt. Dit zijn niet de eerste de beste. Dr Alkaitis bijvoorbeeld heeft met vier Nobelprijs winnaars gewerkt voordat hij zijn cosmetica lijn startte.       

De merken in ons assortiment zijn meestal strenger dan de eisen die biologische keurmerken stellen. Ze hebben niet altijd een biologisch keurmerk, omdat ze die niet streng genoeg vinden! Maar gebruiken wel biologisch gecertificeerde ingrediënten. 

Gepassioneerde merken met een verhaal

Annee de Mamiel  

Veel van de merken in ons assortiment zijn ontstaan vanuit de zoektocht van mensen naar pure producten die ze niet konden vinden. En daarom maar zelf (met een team van experts) zijn gaan ontwikkelen. Met een enorme drive en passie. Dat lees je in de verhalen achter de merken

Continue nieuwe pure producten

Een groot deel van ons assortiment ontstaat door eigen behoefte of vragen van klanten in de webshop, conceptstore of salon. 

  • Toen Jeanine INDISHA startte waren haar twee dochters 2 en 4 jaar oud. En vonden het heerlijk om te tutten. Mama ging op zoek naar veilige, gezonde speel make up.
  • Voor haar zonvakanties wilde Jeanine pure zonnebrand zonder synthetische filters, maar niet met die vreselijke witte waas. Dus ging ze op zoek naar alternatieven.
  • Omdat een bedrijf opzetten, naast een gezin veel tijd kost had Jeanine geen tijd meer om regelmatig bij de pure kapper haar haar te laten kleuren. En zocht ze net zolang totdat ze een goed alternatief voor thuis kleuren vond. 
  • Veel klanten vragen naar een dagcrème met zonbescherming. Ook daarvoor gingen we op zoek. 
  • Bij de cosmetische acupunctuur behandelingen hoorde een pure passende lijn vanuit TCM ontwikkeld. Die vonden we in deMamiel.


Heb je zelf een vraag of een merk waarvan je vindt dat het niet in ons assortiment mag ontbreken? Laat het weten!

Leuk om te weten

  • INDISHA is een samenvoeging van de namen van de dochters Indiara en Aïsha van oprichter Jeanine. Jeanine hoopt dat tegen de tijd dat haar dochters zelf cosmetica producten gaan kopen het heel normaal is dat deze puur zijn, zonder allerlei twijfelachtige ingrediënten.
  • Oprichter/eigenaar Jeanine is haar werkende carrière in 1998 begonnen als marketeer bij L'Oreal in Nederland en Parijs. En heeft later als interim marketeer bij o.a. Nivea en Labello gewerkt. Dit was voordat ze de wist welke twijfelachtige ingrediënten in veel cosmetica producten gebruikt worden. 
  • De wanden van ons pand zijn van leemstuc, we gebruiken (uiteraard) groene stroom, wifi staat uit in de winkel/salon - we hebben alles bedraad-, we recyclen bijna alles - de vulling van de pakketjes komt uit de papierversnipperaar, doosjes van leveranciers gebruiken we opnieuw -, je drinkt bij ons heerlijk water dat gezuiverd wordt door een reverse osmose systeem, pakketjes worden CO2 neutraal bezorgd.