POWERVROUWEN & HUN COSMETICA MERKEN

Powervrouwen | INDISHA Cosmeticamerken

Wist jij dat het brein achter heel veel van onze merken een vrouw is? Die vaak een merk hebben ontwikkeld uit frustratie, omdat ze zelf niet vonden wat ze zochten: kwalitatief hoogwaardige, echt pure, effectieve cosmetica en make-up merken. Merken die meer teruggeven aan de aarde, dan dat ze er van nemen! Wie zijn deze vrouwen?

Barbara Baars | The Green Goddess

Ze weet echt alles van cosmetica ingredienten. Ging als jong meisje al met een schaar en een mandje het bos in, om ingredienten te zoeken voor haar eigen cremetjes en hydrolaten. Volgde de opleiding tot schoonheidsspecialiste om ook met behandelingen de huid te verbeteren. Omdat ze niet de gezichtsolie kon vinden die ze zocht, heeft ze haar eigen The Green Goddess olie ontwikkeld. En een bijbehorende toner in de vorm van een hydrolaat. 

Isabel Dumas | Ibiza Soften Age

Na haar verhuizing van Nederland naar Ibiza  begin 2000, viel het schoonheidsspecialiste en fytotherapeut Isabel Dumas op, wat een prachtige en krachtige inheemse planten en kruiden op Ibiza groeien. Daar moest ze mee aan de slag. Ze deed onderzoek naar de positieve werking van deze planten en kruiden op verschillende huidtypen en huidproblemen. En ontwikkelde vanuit die kennis haar Ibiza Soften Age gezichtscreme. Na 10 jaar ontwikkelen had ze de pure, krachtige creme die ze voor ogen had. Met als key ingredient: Poseidonia Oceanica extract. Een zeeplant vol met prachtige werkstoffen voor de huid, die alleen groeit in schoon water. 

Sarah Schwarz | Saar Soleares

Niets werkte tegen de huiduitslag van Saar's dochtertje. Tot Saar's moeder haar een oud familie recept gaf op basis van bijenwas. Met dat recept als basis ging Saar aan de slag. Na eindeloos geexperimenteer ontstond Saar's Beeswax Salve. Binnen drie weken na gebruik, was de huiduitslag van haar dochtertje verdwenen. Saar's geloof in de helende kracht van natuurlijke remedies was bevestigd. Een 100% natuurlijke slaapjes balm en hoestjes balm volgden. Eerst alleen voor Saar's familie en voor vrienden en kennissen. Met de huidige Saar Soleares lijn als gevolg. Basis voor Saar's producten zijn nog steeds eeuwenoude Mediterraanse cosmetica recepten. Die van generatie op generatie werden overgedragen. Omdat ze werkten!

Annee de Mamiel | de Mamiel

Annee was in haar tienerjaren een van de top drie Australische triathleten. Ze had een succesvolle baan in de Finance sector. Toen kort na elkaar twee nog jonge mensen in haar naaste omgeving overleden en bij haar zelf in 1998 kanker werd geconstateerd, veranderde haar leven. Ze ondervond welke impact Chinese acupunctuur en aromatherapie hadden op haar genezingsproces. En besloot zelf Chinese Geneeskunde te gaan studeren. Ook rondde ze een studie Aromatherapie af, werkte in het Hangzou ziekenhuis in China en volgde opleidingen cosmetische acupunctuur bij de goeroe's op dit gebied. In London startte ze haar eigen behandelpraktijk. En ontwikkelde haar zeer gewilde Seasonal Attunement Treatments.

In haar praktijk miste ze een productlijn die haar behandelingen optimaal kon ondersteunen. De deMamiel Facial & Body range is Annee's antwoord hierop. Een lijn ontwikkeld vanuit haar kennis van de Chinese Geneeskunde, Aromatherapie en haar praktijk als acupuncturist en aromatherapist. Een lijn die  je lichaam in balans en harmonie brengt. Wat je terugziet in je gelaat!

Meryll Marshall | Hynt Beauty

Nadat ze een zeer agressieve vorm van borstkanker had gehad, ging Meryl Marshall op zoek naar make up en huidverzorging waarvan ze zeker kon zijn dat ze veilig, niet irriterend en niet kankerverwekkend waren. Tot haar teleurstelling misten de pure lijnen een esthetische touch: geen luxueuze texturen, rijke pigmenten en mooie verpakkingen. Meryl besloot haar eigen lijn te ontwerpen, met state-of-the-art natuurlijke formules en een luxueuze uitstraling. En dat is gelukt!

Powervrouwen | Oprichters INDISHA Cosmetica merken

Miranda Bond I INIKA Organic

Vanwege haar endometriose - en daaraan gerelateerde onvruchtbaarheid besloot oprichtster Miranda Bond 'toxic-free' te gaan leven. Een natuurlijk make up merk dat voldeed aan haar kwaliteits-, kleurengamma- en performance eisen kon ze echter niet vinden. Dus ontwikkelde ze met behulp van experts, een stijlvolle, 100% natuurlijke make up lijn van een superkwaliteit; INIKA. Dat meer mensen behoefte hadden aan een dergelijke lijn blijkt! Inmiddels is INIKA overgenomen en uitgegroeid tot een wereldwijd merk. En het eerste cosmetica merk ter wereld dat 100% plastic neutraal is (qua verpakkingen, in de producten heeft uiteraard nooit plastic gezeten!) 

Priscilla Cheung, Allison Reedy | Klee Naturals

Deze twee moeders van opgroeiende dametjes, zochten een gezond (speel) make up alternatief, maar konden niets vinden. Ze wilden de nog tere huid van hun kinderen en die van vriendinnetjes met wie ze speelden niet belasten met de synthetische, huid onvriendelijke ingrediënten. Maar kon nergens geschikte producten vinden. Dit was het begin van Klee Naturals. Met gezonde (speel) make up producten voor kleine en grotere kinderen. Gemaakt in de USA en niet in China. Om zeker te weten dat alles wat in de producten gaat ook echt puur is. 

Elizabeth Sigmund | dr Hauschka 

Van kinds af aan was Elisabeth Sigmund (geboren in 1914!) dol op het theater. Zowel in Jena als in Stockholm werkte zij soms mee in de regie. Veel acteurs en dansers maakten deel uit van haar vriendenkring. Voor de vermoeide voeten van de dansers ontwikkelde zij het Salie Bad. En als schoonheidsspecialiste besefte ze hoe gestresst de huid van acteurs was, die in de grime niet bepaald met de meest huidvriendelijke producten werden geschminkt. In haar eigen schoonheidssalon in Stockholm ontwikkelde ze in 1950 dan ook een holistische schoonheidsbehandeling en holistische cosmetica op basis van heilzame planten. Door haar samenwerking met WALA, die in 1962 begon, ontstond de cosmetica en make up lijn van dr Hauschka. 

Linda Bot | Loveli

Nadat haar moeder vanwege borstkanker het advies had gekregen geen deo's met aluminium meer te gebruiken, ging Linda Bot - marketeer van huis uit - op zoek naar een alternatief dat werkte. Ze kon er geen vinden. Dus besloot ze zelf aan de slag te gaan. Met als doel geweldige, effectieve producten te maken die en natuurlijk en luxe zijn. Ze volgde een opleiding Cosmetic Formulator en ging met een team experts aan de slag. Met als eerste resultaat: een aluminium vrije deo, die werkt en er goed uitziet. Meer producten volgden. 

Nicola Dickinson | Fresh Therapies

Ze had genoeg van haar brosse, zwakke en uitgedroogde nagels. Door onder andere het gebruik van nagellakremovers op basis van petrochemische oplosmiddelen. Over de geur daarvan had ze bovendien nog nooit iemand enthousiast gehoord. Schoonheidsspecialiste Nicola Dickinson vond dat dit anders kon. Hier moest een oplossing voor zijn. Fresh Therapies natuurlijke nagelverzorging was geboren.

Evelien van Zonneveld | Werfzeep

Evelien kreeg van gewone zeep en ook douchegel een droge, trekkerige, branderige huid. Waar de velletjes soms van afhingen. Toen ze jaren geleden op een Canadese boerderij werkte waar zelf zeep werd gemaakt, bleek dat deze zeep haar huid niet alleen schoon maar ook super zacht maakte. Dit was een nieuwe ontdekking. Evelien dook in de wereld van zeep; het maken van zeep, het ontwikkelen van recepten, plantaardige ingrediënten en hun heilzame eigenschappen en vooral ook het verschil tussen plantaardige en synthetische grondstoffen. Werfzeep (aan de werven van Utrecht) was geboren.

Meer lezen?

Via deze pagina link je door naar het korte, bondige verhaal achter ieder van onze merken.