Loveli Deodorant
Nadat haar moeder, jaren geleden, vanwege borstkanker het advies had gekregen geen deo's met aluminium meer te gebruiken, ging Loveli oprichtster Linda Bot op zoek naar een alternatief dat werkte. Ze kon er geen vinden. Dus besloot zelf aan de slag te gaan. Met als doel geweldige, effectieve producten te maken die en natuurlijk en luxe zijn. Ze volgde een opleiding Cosmetic Formulator en ging met een team experts aan de slag. Met als eerste resultaat: een aluminium vrije deo, die werkt en er goed uitziet. Daarna volgden nog vele andere producten.
Hoe puur is de lijn?
Heel puur! Met de ziekte van haar moeder in gedachten, het besef dat 60 procent van wat je op je lichaam smeert je lichaam in gaat. En de meeste cosmetica ingrediënten niet echt eetbaar zijn. Besloot marketeer Linda puur, effectief en luxe te combineren. Aangezien niet biologische ingrediënten meestal twijfelachtige chemicalien (als pesticiden) bevatten, heeft biologisch Linda's absolute voorkeur. Van de deo is alleen de witte bijenwas niet biologisch, omdat die moeilijk in biologische versie verkrijgbaar is. Deze is wel helemaal vrij van giftige stoffen. Natrium bicarbonaat is een 'wild crafted' ingredient. Dat geen biologisch keurmerk kan hebben.
Aangezien Loveli nog een klein bedrijf is, zal het niet altijd mogelijk zijn alle ingredienten biologisch in te kopen. Een aantal is alleen in grote bulkhoeveelheden verkrijgbaar. In dat geval kijkt Linda altijd naar het meest pure natuurlijke alternatief.
Een andere wens is biologisch afbreekbare verpakkingen. Die zo op de composthoop kunnen. Dat is op de huidige schaal nog niet haalbaar. Tot die tijd in ieder geval recyclebare materialen. En de deo heeft een refill, wat afval scheelt.
Wat maakt de Loveli producten bijzonder?
De combinatie 'made in Holland', puur, effectief en luxueus. Geen synthetische conserveringsmiddelen of andere twijfelachtige ingrediënten.
Meer over Linda Bot
The champagne life. Nature's way. Linda droom. Een wereld waarin we weer samenwerken met de natuur. Omdat we zelf de natuur zijn. Een leven waarin we genieten. En onszelf en elkaar verwennen. Een wereld waarin bedrijven samenwerken met de natuur om geweldige dingen te maken die van het leven een feestje maken. Die en natuurlijk en luxe zijn. Omdat dat beter is voor de aarde, voor onszelf en voor ons leven.
Linda is van huis uit marketeer. Met een passie voor de natuur. En een enorme obsessie producten neer te zetten die luxe en puurheid combineren. Ze kan bijna 24 uur bezig zijn met lezen over ingrediënten, shoppen en product ontwikkeling in haar tot lab omgebouwde schuur,
Overige interessante feiten
Linda won in 2016 de Marie Claire Starters Award met haar Loveli lijn. In ontwikkeling: een bodywash, bodylotion, facewash, shampoo, face mist en face oil.